Thursday, September 11, 2008

kenangan skolah 1

masa sekolah rendah dulu plg aku ingat betapa popularnya budaya kutuk nama mak bapak,tok nek,tok cai,moyang smua depa kutuk.
nama bapak aku .....nak habaq ka taknak ni....kang orang kutuk lagi....tapi orang dok sebut syarifah aini.
mmg barua alam btol time tu. tapi aku tak kisah pon pasal aku la yg plg kuat kutuk.
ada satu bdk pmpn ni nama tok dia kulub kot. nak tau aku kutuk dia cmna?

" oi orang dok berak kat sungai pastu taik jatuh bunyi kulub2 kan bila masuk dlm sungai. hahah sama mcm nama atuk hg"

sampai skang aku rasa pelik macam mana aku ble dpt idea cmtu. dan pada masa tu kena pastikan report kad selamat supaya budak2 tak dpt tau nama tok2,nek2 dan tokcai hgpa.
kalau dpt abes la depa kecoh promote kat budak2 len. budaya kutuk nama mak bapak mmg feymes time tu. masa sekolah menengah pon ada gak tp sket2 ja.ada satu mber aku orang pggl ayam sampai skang.
bapak dia nama mustaza kamal. penah tau brand ayam taza?walaupun aku tak penah makan tapi aku.tak tau nomad.sebab pasal ayam taza tu aku dok wat bunyi krur..kruur..kruur..bunyi nak bg makan ayam. memang tak ble blah.

tapi time skola dlu orang kutuk aku kucing.
sebab muka aku mcm kucing.
mmg bodo kalau orang jumpa aku ckp rupa aku macam kucing skang.

4 comments:

Anonymous said...

cis ad...ntah pa2..seb bek xnek nama aku..hahhaha

plasterakuluka said...

eyh ~~name moyang akuh kulub.wah !popular jgk name die.
nek skola menengah gune kn name bapak pengetua sebagai bahan ejekan :b
erk.
slmt bepose ^^

enche treq said...

huhu..
skang muka hg dh xmcm kucing ea..??
mcm ap plak.??

Anonymous said...

x baik la...