Wednesday, September 17, 2008

kenangan skolah 2

boink boink boink, bunyi macam ni kedengaran bila perut orang depan bilik aku di main mainkan
oleh seseorang.

ya mmg mereka memang suka.
ya mmg mereka seronok.
seperti dunia ketika itu milik mereka.
gelak ketawa bagai tenuk-tenuk bermesra.
cukup setakat itu intro.

aku mmg tak ble lupa kenangan skolah. rindu dow. sampai skang masih boleh tersengih sorang2 bila teringat balik.

ada sorang teman aku yang digelar Startrek.
bukan peminat startrek malah dikatakan amat benci movie itu.
rupanya yang mimik seperti india sering di abaikan apabila ustaz2, naqib2 dan seumpamanya datang mengejut bila waktu subuh.

pahal ngn mamat startrek ni?

kes nya di sekolah dikatakan hampir sama dgn kes nirmala bonat.
bermain2 seterika sampai terkena adik kesayangannya. tapi ini belom cukup bodoh.

kes yang sgt bodoh nya bila seterika dijadikan sebagai PET.
pegang wayar pastu seret seterika dok jalan keliling asrama.
bangga dan seronok bak kera mendapat bunga
dikatakan amat inovatif kerana terfikir menda mcm itu

otai ka bangang? hgpa tafsir sndri
pengetua menjadikan itu alasan untuk gantung beliau selama smggu.
seterika itu pula diabadikan dalam bilik pengetua.
mungkin dia sangap seterika.

mungkin.

dan ada seorang teman aku juga digelarkan bihun oleh senior2
kerana belanja mereka makan bihun yang dibawa oleh bonda beliau.
beliau hanya melihat "kegirangan" mereka makan dengan seronok.
bihun itu adalah bruang.

yang penah menampar junior kami tatkala sisa kuey tiau masih melekat kat tgn.

tapi gelaran startrek itu aku pelik.

mengapa startrek?

mengapa tidak digelar prakash atau karam singh walia?

12 comments:

Anonymous said...

sebab..

yang aku ingat la.
ada senior cakap.
muka dia macam startrek.

serius sampai sekarang aku tak paham

AbgBeCA said...

hahaha..
trek macam startrek..
bangang tol

Anonymous said...

serius,trek ska wat bnda pelik2..
tp xpa la bru f2..x baligh g trek msa 2..
yg paling xleh trima akai,trek p seret strika 2 keliling blok...
adoiiiiii.....pnin2..

Anonymous II said...

kalo ang?
xnak boh cerita psl hg lak.

usop said...

dia ni klu bab crita sal org mmg terer..

enche treq said...

woit..
hg bleh bercerita perihal diri aku tanpa kebenaran no..
nalai la bg nma kt aku msa kawad dlu..
hak3..
bruang dpt nma bihun sbb dya p amek bihun byk2 kt dewan mkn..

AbgBeCA said...

hahah aku men boh ja oi...hahahaha

enche treq said...

aku pn ad cita pasai bdk skolah kita gk ad..
http://jawamamak.blogspot.com/

athirahassin said...

weh...sumpah lawak gell!!!!!
pnat glak psl seret iron tu...
walawey

Anonymous said...

lembu la hg...ada lak mak aku bwak bihun byk2..tpo gla..amek kt dewan la..

enche treq said...

hg xtaw ad kseronokannya..
yg paling best hg kn bg pnas gla2 dlu sterika 2..
pas2 seret kt atas air...-mlompat hg xtaw sterika 2 disebabkan tindak balas dgan H2O..
hak3...

kikilala said...

ahahha..

pe kes iron tu weh??

ko jalan seret kaki kan.. itu aku tau la..heheh